Informatie over blog

Als team nemen wij deel aan een wedstrijd, zie (link voor meer info). http://www.ccm.nl/nl/trofee/edition-2013. Ons team bestaat negenpersonen en ieder teamlid heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ons systeem is ingedeeld in vijf sub-systemen en elk team lid heeft zijn eigen sub-systeem. Ook is er nog een Project Manager en hij draagt zorg dat elk sub-systeem op elkaar aansluit. Mijn sub-systeem is Energieopslag/ transport, elektrische aansturing aandrijving & line tracking. De resultaten en bevindingen die ik heb tijdens dit project ga ik bloggen op deze blog.

Met vriendelijke groet,

Mark.

dinsdag 11 juni 2013

Systeem overzicht

Wat heb ik gedaan?


Ik ben begonnen met het opstellen van schetsen, want de systeem overzichten ontbraken in de nieuwe groep waar ik terecht kwam.
Een schets van een mogelijk E-interface

Een schets van een mogelijk systeem overzicht

Hier een schets van een mogelijk

Een integraal idee van een systeem overzicht

Een toestandsdiagram van sub-systeem Line tracking




Resultaat

Hieronder is het systeem overzicht te zien van de line tracking,


systeem overzicht

Nu heb ik tot op component niveau de het systeem uitgezocht. Daarna ben ik verder gaan in de niveau's samenstelling en onderdeel. Maar dat is weer een andere blog post.

Wat heb ik geleerd?


  1. Door een systeem overzicht op te stellen ben ik sneller bewust van het feit dat er verschillende ingangs- en uitgangssignalen nodig zijn om een systeem te laten werken. Door een systeem overzicht op te stellen krijg ik deze ingangssignalen en uitgangssignalen in beeld. Hier op kan ik dan weer E-interfaces ontwerpen die de ingangsgrootheden omzetten naar een logische taal voor de micro processors.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten