Informatie over blog

Als team nemen wij deel aan een wedstrijd, zie (link voor meer info). http://www.ccm.nl/nl/trofee/edition-2013. Ons team bestaat negenpersonen en ieder teamlid heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ons systeem is ingedeeld in vijf sub-systemen en elk team lid heeft zijn eigen sub-systeem. Ook is er nog een Project Manager en hij draagt zorg dat elk sub-systeem op elkaar aansluit. Mijn sub-systeem is Energieopslag/ transport, elektrische aansturing aandrijving & line tracking. De resultaten en bevindingen die ik heb tijdens dit project ga ik bloggen op deze blog.

Met vriendelijke groet,

Mark.

maandag 10 juni 2013

Line tracking proof of concept


Wat heb ik gedaan?

Om alvast grip te krijgen op het Line tracking proces ben ik begonnen met het opstellen van een spuugmodelletje. Op I-prototype heb ik een robot basis gekocht, die op hetzelfde voortbewegings-principe werkt als de robot "Tommy". Ook heb ik mijn proto H-brug gebruikt als aansturing voor dit systeem.
Prototype van de H-brug
Proto type van de H-brug
Voertuig proto-type lijn volger.
Voertuig proto-type lijn volger
Resultaat.

Hieronder een drietal filmpje die het resultaat laten zijn van de door mij ontwikkelde proto-type lijn volger.










Wat heb ik er van geleerd?


  1. Van dit stukje onderzoek heb ik geleerd, hoe ik een proces kan inschatten van hoe systeem reageert op zijn sensoren. 
  2. Door het opstellen van een spuugmodelletje kan ik snel onderzoeken of mijn programma goed/voldoende functioneert.


Wat kan ik verbeteren?


  1. Ik moet mijn resultaten beter archiveren, onderzoek resultaten beter opschrijven etc.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten