Informatie over blog

Als team nemen wij deel aan een wedstrijd, zie (link voor meer info). http://www.ccm.nl/nl/trofee/edition-2013. Ons team bestaat negenpersonen en ieder teamlid heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ons systeem is ingedeeld in vijf sub-systemen en elk team lid heeft zijn eigen sub-systeem. Ook is er nog een Project Manager en hij draagt zorg dat elk sub-systeem op elkaar aansluit. Mijn sub-systeem is Energieopslag/ transport, elektrische aansturing aandrijving & line tracking. De resultaten en bevindingen die ik heb tijdens dit project ga ik bloggen op deze blog.

Met vriendelijke groet,

Mark.

dinsdag 11 juni 2013

Sub-systeem Energie opslag en transport (van onderdeel tot Sub-systeem)


Wat heb ik gedaan?

Ik heb een kastje ontwikkeld om hier alle elektrische schakelingen in te stoppen. Dit kastje is 300 mm L bij 170 mm B en 130 mm H. 

Uit dit kasje komen dan alle uitgangssignalen, zoals aansturing van de motoren en voeding voor de ultra soon sensor.

In dit kasje komen dan ook alle ingangssignalen te recht. De micro controllers zijn ook allemaal in dit kastje ingebouwd.

Ten slotte heb ik er ook nog een actieve koeling in gebouwd. Deze koeling blaast wind door de koelplaten heen van de aansturing, waardoor deze koelplaten weer afkoelen.

Resultaat.

Na de bouw van het RVS frame zag het E-kastje er zo uit. Later heb ik dat zwart gespoten.


- Metingen verrichtingen tijdens het engineering van de bedrading


Het labellen van aders, anders weet je op den duur niet meer welke ader  bij wat hoort.

Het begint er al op te lijken.


Hier een foto van de boven kant waarbij metingen worden verricht in het E-kastje. Waarschijnlijk zat er een storing in.




Foto van af de voorkant waarbij de Blauwe led's zijn ingeschakeld.




Boven aanzicht foto.

Zijaanzicht foto.

Achter aanzicht foto.

Foto van oplevering E-kastje, je kunt zien dat de blauwe ingebouwde Led's werken.

Wat heb ik geleerd?


  1. Door dit te doen heb ik geleerd om nauwkeurig te werken. Ook kan ik nu redelijk goed inschatten hoe een productie medewerken te werk gaat als hij mijn tekenen moet gaan uitwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten