Informatie over blog

Als team nemen wij deel aan een wedstrijd, zie (link voor meer info). http://www.ccm.nl/nl/trofee/edition-2013. Ons team bestaat negenpersonen en ieder teamlid heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ons systeem is ingedeeld in vijf sub-systemen en elk team lid heeft zijn eigen sub-systeem. Ook is er nog een Project Manager en hij draagt zorg dat elk sub-systeem op elkaar aansluit. Mijn sub-systeem is Energieopslag/ transport, elektrische aansturing aandrijving & line tracking. De resultaten en bevindingen die ik heb tijdens dit project ga ik bloggen op deze blog.

Met vriendelijke groet,

Mark.

donderdag 13 juni 2013

Functionele en technische eisen

Wat heb ik gedaan?

omdat we volgens het V-model werken, ben ik functionele en technische eisen gaan opstellen. Voordat ik dan de component test fase bereik van het V-model kan ik eerste alle gedetailleerde onderdelen testen aan de hand van het door mij op gesteld technische eisen pakket. Hieronder het technische eisen pakket.Hieronder worden de technische eisen weergegeven. Technische eisen worden meer toegepast onderin het V-model. Denk hierbij aan de signaal vorm die door het systeem loopt of de grootte van de stromen hoe dik moet dan de draad zijn bijvoorbeeld..

Technische eisen pakket.


Heb ik gehele systeem getest, dan kan het gehele systeem ook toetsen aan het functionele eisen pakket.Hieronder worden in de tabel de functionele eisen weergegeven. Een functionele eis heeft betrekking op de functionaliteit van het systeem. Ook heeft een functionele eis betrekking tot mens, bijvoorbeeld de kleur van een draad. Zo kan de monteur of bediende snel herkennen wat voor signaal er door de draad verplaatst wordt. Hier onder de tabel met functionele eisen.

Functionele eisen pakket.
Wat heb ik er van geleerd?

Door technische eisen op te stellen kan ik de gedetailleerde oplossingen toetsen, voordat ik daadwerkelijk ga testen. Zo behoud ik mezelf er van dat ik in een later fase niet mezelf in de vingers snijd, van dat een detail niet voldoet aan de eisen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten